vrijdag 21 maart 2014

Hectiek

Even een kort berichtje uit Balloo. Na een paar dagen een volstrekt beroep op mantelzorg te hebben moeten doen, natuurlijk wel bellend en sms-end met iedereen, begon ik woensdag met een poging Joris te bellen. Hij is één van de blonde mannen in mijn eerste blog, de technicus. We zouden met Paul, de technicus in Assen afspreken.  Reactie: Het komt nu niet goed uit... ik bel je later. Ik wachten. Niet dus. Sms-te: Ik ga even proberen of Paul er morgen is. Haast ivm podiumindeling Oosterpoort. Moeten we snel weten. Vrijdag moeten we ook snel weten of het plan van Sybrand past. Kun je ook vr.av.?
Dan krijg ik achterelkaar drie sms-en terug: vrijdagavond niet- Morgen wel- Ik zit nu op een klus in een kerk.
Antwoord: Trek dan tijd uit morgen tussen twaalf en drie in Assen. Ik probeer iets met je te regelen in De Schalm.
Tien uur later: Kun je morgen? Je zou me nog bellen.
Natuurlijk ga ik zo laat niet meer bellen. Bij de vorige opera van De Harmonie speelden we in een kerk. We moesten met zijn vijven opbouwen voor de generale op vrijdag, daarna afbreken omdat er op zaterdagochtend een uitvaart zou zijn en vervolgens weer opbouwen. Dat is slopend, ook als je jonger bent dan de producent, bijna een oud omaatje. Je gebruikt de kracht en snelheid die je ter beschikking hebt.

Vanmorgen, donderdag, nieuwe poging om Joris te bereiken. Lukte niet, voice-mail. Even later een sms van hem, terwijl ik nog bezig was met het antwoord volgde er een aanvulling. Complicatie was de treinstoring. Vragen als kan het niet morgen, nee, dan is Paul er niet. Heeft het wel zin, ja...
Ik heb even teruggekeken en Joris stuurde mij veel meer berichtjes dan ik hem. 
Uiteindelijk was er zoveel storing bij NS dat ik toch alleen bij Paul ben geweest.

Sybrand heeft een podium-ontwerpje gemaakt en Paul en ik probeerden ons voor te stellen of het past, zowel in De Schalm als in De Oosterpoort. Hij is een buitengewoon vriendelijk iemand en op zeker moment zaten we close op de onderste rij van de tribune met mijn telefoon tussen ons in om te overleggen met Sybrand. Hoe hij het inhoudelijk en technisch voor zich zag. Ach, die Schalm, dat ICO, in dat gebouw heb ik al zoveel voetstappen liggen, als docent, pageturner, programmeur, producent. Vandaag voelde ik dat echt zo, droom -droooooooom.

Eenmaal thuis, commentaar: telefoon kun je ook op luidspreker zetten. Pats!
En morgen gaan Joris, Amse en ik de orkest-opstelling opbouwen volgens het ontwerpje van Sybrand. Commentaar: kun je ook uitrekenen volgens de stelling van Pythagoras. We zullen zien.
De avond heb ik besteed aan mails over programmaboekje, pr, theatertechniek, podium-ontwerp, afspraken, lustrumcommissie, enz.

Nog even over Pythagoras en rekenen. Rekenen is niet mijn fort. Voor rekenen is er onze penningmeester, Ellen van der Heijdt. Bij haar kunnen jullie terecht voor meer informatie over ondersteuning van het project.

Van mij hoor je later wel weer meer.  Er is veel meer gebeurd en er zijn foto's om te laten zien. De zoektocht naar kostuums.  Komt nog.

Groet uit Balloo,

Tera

Geen opmerkingen:

Een reactie posten