donderdag 10 april 2014

Taart voor de Harmonie

Vandaag was er geen opera, dat wil zeggen dat er niemand repeteerde.
Ik moest zelf half acht de deur uit, file trotseren en lesgeven, ook een nieuwe workshop voor kinderen die een paar weken met muziekinstrumenten aan de slag gaan. Leuk hoor, kinderen met veel fantasie, concentratie, zin om van alles uit te proberen.
Mijn telefoon had ik ver weg gelegd. Tussen de lessen door toch veel gebeld en ge-smst. Oosterpoort, 3 keer, penningmeester orkest 2 keer, blinde violist hoe laat hij morgen moet aantreden, voorzitter koor, lang gesprek, vijf keer het thuisfront, regisseur, die heel veel dingen moest regelen en beoordelen die ik aangedragen of geprobeerd had. Mijn geliefde, Everhard, timmerde vandaag twee trapjes om op het hoge podium te komen.
Zeg, als iemand een zwarte toren vindt maken we Sybrand blij.  Toen Mozart gisteren doodging (was al de zoveelste keer) rolden de schaakstukken alle kanten uit.

Nu nog iets over 21 februari. Het was de dag voor 22 februari toen 40 jaar geleden De Harmonie het aller-, allereerste concert gaf. Gerard had voor het hele orkest een prachtige taart bij zich met linten en ballonnen en op alle stukjes de cijfers 40. Het orkest schenkt koffie en thee in en wacht tot Gerard de taart gaat uitdelen.
Wel 10 kostuumverhuurcentrales in Noord-Nederland, echt goede, en toch moeilijk om de juiste kleding te vinden. Als het lukt draagt Salieri het linker en Mozart het rechter hemd. Zal morgen blijken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten